Anot laidos dalyvių, krovinių pervežimas upe išnyko sovietmečiu, dabar nėra tinkamų laivų ir žinių. Bet tas keičiasi. Barža yra labai tvarus krovinių vežimo būdas, kada sunaudojama 2-3 kartus mažiau kuro ir reikšmingai sumažinami kamščiai Lietuvos keliuose.
Pradiniame etape galvojama apie laivybos atgaivinimą tarp Kauno ir Klaipėdos, tolimesnėje perspektyvoje galvojama apie upių kelio tarp Vilniaus ir Kauno sukūrimą.
Jei tas įvyks, Kauno (ir Vilniaus) laukia puiki ateitis. Kaunas taps tikru transporto centru, kur susikerta vandens, oro, sausumos keliai ir kur labai daug tam skirtos infrastruktūros.
Istoriškai Lietuva susiformavo apie upes. Istorinė Lietuva - tai Nemunas ir jo intakai - Neris, Nevėžis, Minija ir daugelis kitų. Didžiųjų upių panaudojimas yra tik sugrįžimas prie šios labai senos tradicijos.
Nuoroda į laidą yra čia.
No comments:
Post a Comment