Thursday, May 18, 2023

apie alternatyvų kurą (green fuel)

Labai įdomūs laikai tiems kas domisi technologijomis. Dėl naftos tiekimo nestabilumo ir taršos, vis labiau darosi populiarūs auto su EV baterijomis. Problemų su šia technologija yra bent dvi, tarkim pvz prie daugiabučio sunku pastatyti tiek įkrovimo stotelių; taip pat EV baterija pasidaro per sunki kad ją naudoti sunkvežimiuose ar lėktuvuose. 

Čia pradedame kalbėti apie "green e-fuels", vandenilinį kurą (H2) ir pan. Labai įdomu yra tai, kad atominėse elektrinėse sugeneruojama perteklinė šiluma labai efektyviai gali būti panaudojama H2 gamybai elektrolizatoriuje. 

Daug kas sako, kad EV laimėjo, nes hibridų pionierė Toyota jau irgi pradėjo gaminti EV automobilius. Nepaisant to, kad ji labai ilgai visas pastangas dėjo į vandeniliu varomo automobilio su Fuel Cell vystymą (MIRAI automobilis).

Tačiau vandenilinis kuras nemiršta.  Japonai ką tik sukūrė konsorciumą kuris populiarins H2 kurą ir jo tiekimo tinklus, nagrinėjama konversija dujų vamzdynų į vandenilio ir pan. 

Kai lėktuvai, sunkvežimiai ir motociklai pradės naudoti vandenilį, manau ateis ir automobilių eilė.  Įdomu, kiek tai užtruks? ;)

Tarkim, Estija, Latvia ir Nyderlandai jau pradėjo kurti H2 infrastruktūrą (H2NODES - H2Nodes).



No comments:

Post a Comment